Kollégiumunk névadója, iskolánk egykori diákja: Móricz Zsigmond |
Móricz Zsigmond Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola
|
H |
K |
Sze |
Cs |
P |
Szo |
V |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
|
Kollégiumunk diákjai Kisújszállás két középfokú oktatási intézményében, a Móricz Zsigmond Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskolában, és az Illéssy Sándor Szakközép- és Szakiskolában tanulnak. Móriczos diákjaink 30%-a gimnazista, a többiek informatikai-, valamint közgazdasági szakmacsoportos szakközépiskolai képzésben vesznek részt, de vannak olyan ötöd, hatodéves tanulóink is akik szakmai képzések keretében gazdasági informatikusnak, marketing- és reklámügyintézőnek kereskedelmi ügyintézőnek, külkereskedelmi üzletkötőnek készülnek. Illéssys tanulóink a varrómunkás, asztalos, nőiruha-készítő, kőműves, szobafestő-mázoló és tapétázó, élelmiszer- és vegyi árú kereskedő, pincér szakma fortélyaival ismerkednek. |
Intézményünk címe: Móricz Zsigmond Gimnázium és Közgazdasági Szakközépiskola Kollégiuma 5310 Kisújszállás, Széchenyi út 3.
tel.: 06/59 520 814 E-mail:kollegium@pc3.moricz-kujsz.sulinet.hu
|
Kollégiumunk szerepe, feladata
Intézményünkben megfelelő feltételeket próbálunk teremteni azoknak a tanulmányaikat folytatni kívánó diákoknak, akiknek a tanuláshoz, a szabad iskolaválasztáshoz való joguk érvényesítéséhez lakóhelyükön nincs lehetőségük, vagy a szülők nem tudják gyermeküknek a szükséges feltételeket biztosítani. Kollégiumunk megpróbálja lehetőségeihez mérten pótolni a tanulók számára az otthont, s a szociális ellátáson túl a gyermekek sokoldalú személyiségfejlesztésére is törekszik, valamint kiegészíti az iskolai nevelést s biztosítja a tanórákra való felkészüléshez szükséges feltételeket, körülményeket. Szocializációs funkciókat lát el, a nevelőtestület tagjai szakmai ismereteik felhasználásának segítségével megpróbálják elősegíteni a diákok közösségbe, társadalomba való zökkenőmentes beillesztését. A tantestület valamennyi tagja törekszik arra, hogy a rájuk bízott diákoknak pozitív értékeket közvetítsen, és azokat elfogadtassa, megszerettesse.
A kollégium, feladatainak, céljának és szerepének megvalósítása érdekében az alábbiakra törekszik:
A kollégium nyitottabbá tétele
Kapcsolatok kiépítése más intézményekkel és iskolákkal, versenyek szervezése (sport, tanulmányi) - Pályázatok meghirdetése (versíró, dal, rajz, versmondó, lakóhely bemutatása) - Vetélkedők (szellemi, ügyességi) Nyílt nap a szülőknek, az iskolában tanító tanároknak. Osztályfőnökökkel való együttműködés erősítése Demokratikus szemlélet kialakítása
Jogok és kötelességek érvényesítése mind a tanulók, mind a tantestület részéről Érdemi döntések, beleszólások kiszélesítése a tanulók életkorához és felelősségtudatához mérten A diákok tevékenységeinek hatékony megszervezése
A tanulók önálló, aktív személyiségének kialakítását alapozza meg a tevékenységek tervszerű irányítása. Figyelnünk kell arra, hogy meglegyen az egyensúly a felkészítő foglalkozások és a szabadidős tevékenységek között. A közoktatásról szóló törvény minden kollégista tanuló számára 14 óra kötelező felkészülési időt ír elő, ezt figyelembe véve diákjaink számára a tanulási időszakot 15,30 és 19,00 óra között szerveztük meg, de lehetőség nyílik arra is, hogy a gyerekek szabadidejükben, ill.21,30 után is tanulhassanak. Kiemelten fontos feladat minden nevelőtanár számára az újonnan érkezett tanulók képességeinek tanév eleji felmérése, ugyanis csak ennek ismeretében tudjuk megkezdeni időben a lemaradások pótlását, a gyengébb képességű diákok felzárkóztatását, a kiemelkedő tehetségek képességgondozását, tehetségfejlesztését. Az alapismereti hiányosságokkal küzdő gyermekek részére már szeptember hónapban meg kell szervezni, és el kell kezdeni kollégiumi, vagy iskolai szinten a korrepetálásokat. Az intézményünkben dolgozó nevelőtanárok feladata, és munkaköri kötelessége, hogy végzettségüknek megfelelően kollégista tanulóink számára segítséget nyújtsanak, illetve felzárkóztassák őket a megfelelő szaktantárgyakból! - szabadidő: 14,00 – 15,30 kötött és 19,00 – 21,30 kötetlen foglalkozások beiktatásával A kötelezően megtartandó heti foglalkozások száma 10 óra.
Tanulók önállóságának, öntevékenységének fokozása
Cél a kollégisták bekapcsolása a programok, rendezvények tervezésébe, szervezésébe. Különösen az elsősök esetében (a kezdeti segítés és irányítás mellett) az önálló tanulás, a néma, értő olvasási és tanulási technikák, szokások kialakítása, lényegkiszűrési módszerek elsajátíttatása. Hivatali ügyek önálló elintézésére nevelés (pl.: ideiglenes lakásbejelentők elkészíttetése, térítési díjak befizettetése, stb.)
|