Digitális témahét 2024-ben is
Ebben a tanévben is megvalósult iskolánkban a Digitális témahét 2024. április 8 – tól április 12 – ig, Az energia nyomában címmel. A témahét megvalósításában a 10GA osztály és szaktanáraik vettek részt. Az osztály tanulói öt csoportban dolgoztak ezen a héten, s a csoportok által elkészített digitális tartalmakat egy közösen megtervezett és kivitelezett weblapon helyezték el.
A tanulók a biológia, a fizika és a földrajz órákon a témához kötődő érdekes információkat, szakanyagokat kaptak tanáraiktól, mint például az egészséges életmódról, táplálkozásról, a megújuló és a nem megújuló energiahordozókról, az energiatakarékos otthon kialakításáról. Kémia órán a tanulók szaktanáruk irányítása és ellenőrzése mellett elvégezték a „lángoló, de el nem égő papírpénz” híres kisérletét. Testnevelés órán a tanulók aktivitásmérésére került sor. A tanulók nem csak a mérés alanyaiként vettek részt ebben a feladatban, hanem a mérés előtt előadást hallgattak az energianyerési folyamatokról, a mérést követően pedig testnevelő tanáruk megismertette őket azzal az informatikai felülettel is, ahol a mérési eredmények kerülnek rögzítésre és feldolgozásra. Matematika órán a tanulók megismerkedtek a BMI és a BMR indexek kiszámítására alkalmas matematikai összefüggésekkel, kiszámították a napi kalóriabevitelüket és a sporttevékenységükkel elégetett kalóriamennyiséget egy napra vonatkozó mérési eredményeik felhasználásával.
A digitális témahét tanóráinak felében a digitális tartalmak létrehozása történt az informatika szaktanárok támogatásával. Minden csoport készített prezentációt a Prezi alkalmazással, megismerve mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket is. Videót készítettek a kémiai kisérletekről a CapCut videószerkesztővel. Plakátokat és logót terveztek a Canva alkalmazással, szófelhőket a Mindmeister – rel. Excel diagramokat készítettek a kalóriamérlegük, s az osztály BMI szerinti eloszlásának szemléltetésére. A tanulók gondoltak arra is, hogyan lehetne támogatni az ismeretek elsajátítását célzó tanulási folyamatot, ezért számos interaktív feladatlapot készítettek a LearningApps alkalmazással és online tanulókártyákat a Quizlet segítségével. Az elkészített digitális tartalmakat tematikusan csoportosítva helyezték el az osztály által közösen megtervezett weblapon.
Az informatikai kivitelezést segítő informatika tanárok: Monokiné Serege Piroska, Koncsekné Csáki Mónika, Ungi Tamás.
A szakmai ismeretek átadásában közreműködő tanárok: Koncsekné Csáki Mónika (matematika), Nagy Lajos (fizika), Rehócsin Mária (testnevelés), Szabó Ágnes (kémia), Szabó Tamás (biológia), Szilágyi Gábor Miklósné (földrajz), Ungi Tamás (testnevelés).
A tanulók által készített weblap, amelyen a témahétről készült összefoglaló videó is megtekinthető: https://sites.google.com/view/mzsrk10gaaz-energia-nyomban/f%C5%91oldal