Digitális témahét a Móriczban
Iskolánk ebben a tanévben is részt vett a Digitális témahét programjában, ezúttal a gimnáziumi 10. A osztállyal. Az „Útikalauz nem csak stopposoknak „elnevezésű projekt több tantárgy ismeretanyagát is érintette: így a magyar nyelv és irodalmat, a földrajzot, a történelmet, a művészeteket, az idegen nyelveket és az informatikát. Az irodalomtörténeti korszakok közül a romantika került a középpontba. A választott alkotók és alkotások: Victor Hugo A párizsi Notre-Dame, Heinrich Heine Dalok könyve, Alekszandr Szergejevics Puskin Jevgenyij Anyegin című műve volt. A diákok csoportokban dolgoztak, és először rövid portrét írtak a szerzőkről magyarul, majd angol, ill. német nyelven (Victor Hugo, Heinrich Heine, Alekszandr Szergejevics Puskin). Az irodalmi alkotásokhoz könyvborítót is terveztek idegen nyelvű ajánlással (A párizsi Notre Dame, Anyegin, Dalok könyve). Ezután az összegyűjtött információkat gondolattérképen mutatták be (először papír alapon, majd ezt digitális formában is megjelenítették: Victor Hugo, Heinrich Heine, Alekszandr Szergejevics Puskin). A következő lépés egy online térkép készítése volt, melyben bejelölték a csapatok a választott író, költő számára legfontosabb helyszíneket (Victor Hugo, Heinrich Heine, Alekszandr Szergejevics Puskin). De itt még nem lett vége a feladatok sorának, minden alkotóhoz rendelniük kellett egyet a földrajzi helyek közül. Victor Hugóhoz Párizs került, Heinéhez München, Puskinhoz pedig Szentpétervár. Ezekbe a városokba utazást is terveztek (időpont, közlekedési eszköz, szállás, árak feltüntetésével: Párizs, München, Szentpétervár). Az utolsó feladat egy prezentáció készítése volt, (lapozható prospektus) a kijelölt városok látványosságait mutatták be a diákok angol, ill. német nyelven: Párizs (PowerPoint), Párizs (Flipbook), München (PowerPoint), Szentpétervár (PowerPoint), Szenpétervár (Flipbook). A projekt zárásaként a csoportok bemutatták egymásnak munkáikat. A tanulók véleménye szerint: ”jól ment a csapatmunka és tartalmasan telt el a hét, számos inspiráló, kreatív feladatot kaptunk, a könyvborító-és ajánló készítése lehetőséget adott arra, hogy vizuálisan is kifejezzük a művek lényegét, de az utazástervezés és az online térkép készítése is izgalmas volt, földrajzi szempontból is gazdagította tudásunkat.”