Jelenségalapú tanulás
2021. novemberében már hagyományosan, ismét sor került intézményünkben, a Móricz Zsigmond Református Kollégiumban a jelenségalapú tanulás hetére. Az őszi szünet utáni első tanítási héten ebben a tanévben a közlekedés, utazás téma köré csoportosult minden. A tanóráknak legalább a felében a témával kapcsolatos tartalmak tették változatosabbá a tanulási folyamatot, így a diákok az őket körülvevő környezet jelenségein keresztül fedezhették fel azt, hogy az iskolában megszerzett tudás hasznosítható a mindennapi életben.
Minden tantárgyban megjelentek a témával kapcsolatos ismeretek, mind az általános iskolai, mind a középiskolai intézményegységben. Az elkészült segédanyagokat, feladatsorokat, prezentációkat egy adatbankban összegyűjtöttük, hogy a későbbiekben is bárki használni tudja azokat, színesebbé, érdekesebbé tehesse általuk az óráit. A közlekedés, utazás téma számos lehetőséget rejtegetett a pedagógusok számára, nagyon változatos pedagógiai módszerek, feladatok és tevékenységek jellemezték ezt az időszakot. A teljesség igénye nélkül néhány példát kiragadva azt láthatjuk, hogy a tanórákon előfordultak KRESZ táblákkal, utazási költségekkel kapcsolatos számítások, állatok mozgásának, bibliai, irodalmi, ókori, középkori közlekedési eszközöknek a megismerései, tájékozódófutás, kerékpározás.
A diákok körében végzett kérdőíves felmérés eredménye alapján most is, mint az előző években elmondhatjuk, hogy jól érezték magukat a tanulóink ezen a héten, és nagy többségük jövőre is szívesen venne részt egy ilyen jellegű héten.
Összességében egy sikeres hetet tudhatunk magunk mögött, ismét a céloknak megfelelően zajlott a jelenségalapú tanulás.